1. Wykonuj aktualizację ZAWSZE poza godzinami pracy.
Najlepszym rozwiązaniem jest uzgodnienie terminu wykonania z administratorem i użytkownikami programu. Większe aktualizacje (aktualizacje do wyższej wersji) mogą wykonywać się przez dłuższy czas, niż standardowe. W celu uniknięcia utrudnień w pracy, sugerujemy wykonać aktualizację poza czasem pracy użytkowników. Do czasu aktualizacji trzeba doliczyć czas wykonania kopii bazy danych (pkt 2.).
2. Zalecamy wykonanie kopii bazy danych (opcjonalnie).
Kopia bazy danych ma na celu zabezpieczenie zgromadzonych danych przed ich ewentualnym uszkodzeniem. Po kliknięciu zgody na ściągniecie aktualizacji, program przed jej wykonaniem, wyświetli kolejny komunikat z zapytaniem „Czy chcesz wykonać kopię bazy danych?”. Ten krok jest opcjonalny, ponieważ w przypadku gdy od ostatniej kopii bazy danych nie wprowadzono nowych danych to nie ma konieczności wykonania jej ponownie. W miarę możliwości, najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie całej aktualizacji (pkt 3.) jak i kopii bazy danych na głównym komputerze/serwerze, ponieważ można znacznie skrócić czas wykonania całego procesu.
3. Pierwszorazowo konieczne jest wykonanie aktualizacji na jednej stacji roboczej.
Przed wykonaniem aktualizacji należy upewnić się, że na wszystkich komputerach program SoftMedica jest wyłączony. Następnie uruchamiamy SoftMedicę TYLKO NA JEDNYM komputerze (w ramach możliwości na komputerze głównym/serwerze, ponieważ można znacznie skrócić czas wykonania całego procesu). Pierwszy komputer wykonujący aktualizację jest istotny, ponieważ on wykonuje aktualizację na bazie danych.
4. W kolejnym kroku wykonaj ją na pozostałych stanowiskach.
Po wykonaniu aktualizacji na pierwszym komputerze, można uruchomić SoftMedicę na pozostałych komputerach i ściągnąć aktualizację. Pozostałe komputery nie wykonują aktualizacji bazy danych, tylko podmieniają pliki lokalne