Często zadawane pytania (FAQ)
- W jaki sposób można zamówić Państwa program?
Zamówienie można złożyć w formie mailowej wysyłając akceptację wcześniej sporządzonej oferty na mail: biuro@softmedica.pl
- Co to są koszty eksploatacji po roku?
Koszt eksploatacji to koszt przedłużenia licencji oraz koszt przedłużenia opieki serwisowej (aktualizacje oraz wsparcie techniczne), w przypadku zakupu oprogramowania koszty te są w cenie. Natomiast po okresie 12 miesięcy w ofercie podano koszt rocznej obsługi w dwóch wariantach. Wszelkie kwoty podane w ofercie to ceny brutto w złotych polskich. W cenach wliczony jest podatek VAT w wysokości 23%.
- Z kim należy się skontaktować, aby uzyskać informacje techniczne o parametrach serwera oraz komputerów, które docelowo będą miały być podłączone w naszej sieci oraz ewentualnych pytaniach dotyczących instalacji i konfiguracji programu?
Wystarczy skontaktować się z naszym działem serwisu (technicznym) pod numerami:
tel. 52 50 654 29 wew. 1
oraz mail serwis@softmedica.pl
Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 7-17.
- Czy koszty wdrożenia/ instalacji są w cenie czy to będzie dodatkowa opłata?
Jeżeli chodzi o instalację oprogramowania, to z informacji uzyskanych w innych ośrodkach wiemy, że niestety nie mamy możliwości zdalnej instalacji, zatem udostępniliśmy na naszej stronie http://softmedica.pl/sw/ informacje o tym jak zainstalować oprogramowanie we własnej infrastrukturze.
- Czy szkolenia użytkowników są dodatkowo płatne?
Szkolenie zdalne dla użytkowników w ilości 1 godz. jest bezpłatne. Jeżeli będą Państwo zainteresowani dalszymi szkoleniami, wówczas jest to wyceniane według stawki podanej w ofercie.
- Czy jest możliwość rozdzielenia pozycji zestaw do podpisu biometrycznego na dwie pozycje tzn. urządzenie i licencje oraz jakie są koszty poszczególnych pozycji?
Tak, istnieje możliwość rozdzielenia pozycji zestaw do podpisu biometrycznego na pozycje
– Tablet do podpisu biometrycznego WACOM Stu540-CH2 –> 1 860 zł brutto
– Licencja na tablet do podpisu biometrycznego –> 1 140 zł brutto.
7. Czy w programie znajdują się druki dotyczące Służby Więziennej i czy można je podejrzeć?
W programie znajdują się druki dla funkcjonariuszy dostępne [tutaj].
8. Jak wprowadzić dodatkowe pieczątki lekarskie na wybranych kartach badań?
Należy wejść w personel [Narzędzia -> Personel], następnie kliknąć dwuktornie na lekarzu, któremu trzeba dodać pieczątki,
bądź wybrać lekarza i kliknąć przycisk „zmień”. Następnie w zakładce „Pieczątki”, należy kliknąć przycisk „Dodaj”.
Pojawi się okno dodawania spersonalizowanych pieczątek. W górnym polu tekstowym wpisujemy pieczątkę lekarza, klikamy „Dodaj”,
a w tabelce, która pojawi się poniżej należy dodać ścieżkę druku.
Poniżej przedstawiona została lista wszystkich dostępnych druków, dla których przewidziana jest spersonalizowana pieczątka:
Karta badania profilaktyczna:
karta_badania_2011/karta_badania.jasper
karta_badania_szablon_2011/karta_badania_szablon.jasper – szablon
karta_badania_wzor_wlasny/karta_badania_wlasna.jasper – wzór własny
Karta kierowcy:
karta_kierowcy_2019/karta_kierowcy_2019.jasper
karta_kierowcy_2019_profilaktyk/karta_kierowcy_2019_profilaktyk.jasper – profilaktyk
karta_kierowcy_2019_szablon/karta_kierowcy_2019_szablon.jasper – szablon
karta_kierowcy_2019_orzeczenie_a5/karta_kierowcy_2019_orzeczenie_a5.jasper
Karta badania sanitarna:
orzeczenie_lekarskie_epi_a5\orzeczenie_lekarskie_epi_a5.jasper
karta_badania_episan/karta_badania_episan.jasper – karta badania
karta_badania_episan_szablon/karta_badania_episan_szablon.jaser – karta badania szablon
Karta badania licencja:
karta_badania_licencja_2016/karta_badania_licencja_2016.jaspe – karta badania
Karta badania broń:
karta_badania_bron_2015/karta_badania_bron_2015.jasper – karta badania
Druki psychologa:
kierowca:
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_psychologiczne_instruktor_egzaminator.jasper
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_psychologiczne_kierowca.jasper
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_psychologiczne_pojazd_uprzywilejowany.jasper
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_itd.jasper
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_psychologiczne_kierowca_transportu_drogowego.jasper
broń:
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_psychologiczne_bron.jasper
materiały wybuchowe:
wizyty/wizyta_psychologiczna/orzeczenie_psychologiczne_materialy_wybuchowe.jasper
- Czy jest możliwość dodania również innych druków, które nie zostały uwzględnione na Państwa stronie?
Tak istnieje możliwość dodania nowych druków, jednak jest to usługa wyceniana indywidualnie i odpłatnie.
- Co, jeżeli jeden z oddziałów zamówił nowy dodatkowy druk, bądź dodatkowy raport każdy oddział musi za niego zapłacić na nowo? Jak to wygląda?
Jeżeli jeden z oddziałów zamówi i opłaci nowy druk bądź nowy raport, wówczas każdy z oddziałów je otrzyma w ramach aktualizacji oprogramowania.
- Czy jeżeli będziemy posiadali Państwa oprogramowanie wraz z modułem dokumentacji elektronicznej możemy załączać skany wyników badań specjalistycznych (mam tu na myśli psychologa) przeprowadzanych w naszej przychodni? Chodzi nam o to żeby psychologa nadal mógł pracować wersji papierowej.
Przychodnia, jako podmiot leczniczy jest odpowiedzialna za prowadzenie dokumentacji medycznej. W ramach działalności leczniczej prowadzonej przez przychodnię (podmiot leczniczy) lekarze specjaliści świadcząc usługi zdrowotne dokonują wpisów do dokumentacji medycznej pacjentów. Od 1 stycznia 2021 roku dokumentacja medyczna będzie prowadzona w postaci elektronicznej.
Wytwarzana w podmiocie leczniczym dokumentacja medyczna będzie musiała spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.). Tak więc zarówno dokumentacja lekarza medycyny pracy, jak specjalistów konsultantów będzie musiała być wytwarzana przez system komputerowy, który nada jej odpowiednie zabezpieczenia określone w § 1 ww. rozporządzenia. Wytworzona w ten sposób i odpowiednio zabezpieczona dokumentacja w postaci elektronicznej jest oryginałem dokumentacji medycznej.
Wytwarzanie dokumentacji papierowej przez specjalistów, a następnie dołączanie jej w postaci skanów do dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej przez lekarza medycyny pracy jest niezgodne z obowiązującymi obecnie, jak i od 1 stycznia 2021 r. przepisami. Po pierwsze przepis ww. rozporządzenia nie pozwala na prowadzenie dokumentacji w dwóch postaciach jednocześnie, a po drugie zeskanowanie dokumentacji papierowej (odwzorowanie cyfrowe) nie powoduje wytworzenia dokumentacji medycznej postaci elektronicznej , a jedynie tworzy elektroniczną kopię dokumentacji papierowej. Usunięcie dokumentacji w postaci papierowej spowoduje zniszczenie oryginału dokumentacji medycznej i pozostawienie jedynie jej kopii. Skan, czyli kopia cyfrowa dokumentacji papierowej nie spełnia warunków określonych w rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.) dla dokumentacji prowadzonej w postaci elektronicznej.
Zapisy rozporządzenia dotyczące załączania odwzorowania cyfrowego dokumentacji papierowej do dokumentacji elektronicznej prowadzonej przez podmiot leczniczy odnoszą się wyłącznie do zewnętrznej dokumentacji papierowej dostarczonej przez pacjenta. Mamy w takim przypadku do czynienia z załączaniem elektronicznej kopii dokumentacji medycznej pacjenta.
Przepisy nie przewidują możliwości odwzorowywania cyfrowego i załączania własnej dokumentacji wewnętrznej podmiotu leczniczego.
- Jak prowadzić dokumentację medyczną elektronicznie, tak aby spełnić przepisy związane ze zmianami od 1 stycznia 2021?
Zachęcamy do wzięcia udziału w szkleniu on-line dotyczącym tematyki dokumentacji elektronicznej znajdującym się pod adresem: http://softmedica.pl/zasady-prowadzenia-dokumentacji-medycznej-w-medycynie-pracy-po-1-stycznia-2021r/
- Gdzie mogę znaleźć informacje dotyczące zmian w przepisach związanych z wprowadzeniem dokumentacji elektronicznej?
Więcej informacji znajduje się pod linkiem:
http://softmedica.pl/faq-dokumentacja-medyczna-prowadzona-w-formie-elektronicznej